IP

Sunday, December 6, 2009

Ustaz Akhil Hayy Rawa

Assalamualaikum..Nak cite sket..Baru2 ni dalam Harian Metro, 4 November 2009 adalah cite pasal Akhil Hayy Rawa. Cite nya pasal Akhil Hayy tak dibenarkan menyebarkan dakwah di kawasan Selangor kerana tak ada sijil yang diiktiraf daripada Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) dan latar belakang agama yang cetek.

Sebenarnya ana bukan nak sebelahkan sapa2. Ana pun kadang tak suka jugak cara Akhil ni.. Tapi, kita sebagai Islam, tak boleh menidakkan seseorang tu untuk membuat kebaikan. Ada ke dalil naqli yang kata nak berdakwah atau mentarbiah orang mesti mendapat kelulusan Mufti? Setahu ana tak ada lagi. Kalau cam tu la, ana pun duduk di Selangor tak berhak la nak nasihat orang ke arah kebaikan?

Nak dikatakan sebab Ustaz Rock ni pernah dipalit kontroversi mengenai rumah tangga beliau. Semua manusia pernah buat silap ma..Mana ada manusia sempurna walaupun sealim mana pun dia. Kita bukannya maksum macam Nabi Muhammad s.a.w..Dalm pada itu, ana nak ucap tahniah kepada Harian Metro sebab mengambil kenyataan daripada kedua2 belah pihak..Kenyataan daripada Ustaz Rock sendiri ada dikeluarkan keesokan harinya, 5 November 2009 untuk membalasa apa yang dinyatakan Pengarah JAIS 2..

Ana ni bukan sapa2 nak tegur sapa2.Tapi ana pun Hamba Allah yang tak sedap dengar kalau ada sebarang perkara yang tak sepatutnya dikeluarkan oleh orang yang tak sepatutnya mengeluarkan kata2 tersebut..(paham tak?ana pon tak paham ayat ana ni..haha!)

Walaupun Ustaz ni sekarang bahagia, tapi Ustaz, ana nak cakap..Ustaz pun kena la ambil kira apa orang cakap..Ante tu selebriti..Perkara cam tu mesti terpalit jugak..

Post ni bukan bertujuan nak malu atau aib kan sesiapa juga jauh sekali nak mencari kesalahan orang.Tapi ana rasa ana juga berhak nak kongsi ngan pembaca blog ana.

Yang baik datang dari ALLAH,yang buruk datang dari ana..Salam.!

blog comments powered by Disqus